GDPR
GDPR - Tietosuojauudistus
Käytännön tietoa suoramarkkinoinnista
Gastolifellä on oikeus käsitellä suoramarkkinointitoimintansa kannalta tarpeellisia henkilötietoja mm. asiakassopimuksen, suostumuksen tai oikeutetun etunsa perusteella. Yleisen tietosuoja-asetuksen (GDPR) astuessa voimaan 25.5.2018 Gastrolife kysyy aina lupaa suoramarkkinointiin. Suoramarkkinoinnista voi kieltäytyä.
Suoramarkkinointi ja henkilötietojen käyttö
Markkinointi-, tuote- ja asiakasanalyysien yhteydessä Gastrolife käyttää henkilötietoja. Markkinointitoimet, prosessien, liiketoiminnan ja järjestelmien kehittäminen, mukaan lukien testaus, perustuvat henkilötietojen käsittelyyn. Näin voimme parantaa tuotevalikoimaamme ja optimoida asiakkaille tarjottavia palveluita.
Pyydämme sinulta tietyissä tilanteissa suostumusta henkilötietojesi käsittelyyn. Suostumuspyyntö sisältää tietoa kyseisten tietojen käsittelystä. Jos olet jo antanut suostumuksesi suoramarkkinointiin, sinulla on myös oikeus peruuttaa suostumuksesi. Henkilötietojen käsittelyn tarkoituksena suoramarkkinoinnissa on
a) Tarjota asiakkaillemme tietoa uutuuksistamme.
b) Kertoa Gastrolifessa käynnissä olevista tarjouksista tai tulevista kampanjoista.
Gastrolife kerää, käsittelee ja analysoi tietoja Internet-sivujen ja niillä tarjottavien palveluiden käytöstä, liikenteestä, tapahtumista. On mahdollista, että edellä mainituista tiedoista muodostetaan tietojoukkoja, jotka mahdollistavat tilastotieteellisen tietojen käsittelyn.
Gastrolife käyttää suoramarkkinoinnissaan evästeitä verkkopalveluiden toiminnan takaamiseksi, Internet-sivuilla ja verkkopalveluissa käyvien vierailijoiden kiinnostuksen kohteiden seuraamiseksi ja markkinoinnin kohdentamiseksi.
Mitä ovat evästeet?
Evästeellä tarkoitetaan pientä tekstitiedostoa, joka tallennetaan tabletille, mobiililaitteelle tai tietokoneelle. Eväste helpottaa arkeasi tallentamalla tietoa käyttötavoistasi verkkosivuillemme ja muistaa tekemäsi valinnat. Evästeiden avulla esimerkiksi syötetyt lomaketiedot tulevat automaattisesti, eikä sinun tarvitse joka kerta täyttää tietoja uudelleen.
Evästeiden käyttö
Keräämme verkkosivustomme ja palvelukokonaisuutemme käyttötavoista tietoa, jotta voimme tarjota sinulle entistä paremman käyttökokemuksen. Samalla evästeet auttavat meitä kehittämään sivustojemme toimintoja entistäkin paremmiksi.
Voit valita selaimesi asetuksista, hyväksytkö evästeiden käytön. Jos et hyväksy niiden käyttöä, voit käyttää Nippon Sportin verkkosivustoa ja osaa palveluista, mutta valinta voi rajoittaa merkittävästi sivuston ja palveluiden toiminnallisuutta.
Kuinka voin poistua suoramarkkinointirekisteristä
Suoramarkkinointirekisteristä poistuminen vaatii omaa aktiivisuutta. Gastrolife käyttää markkinointijärjestelmää, jossa väärinkäytösten estämiseksi, henkilön on itse poistettava itsensä joko osin tai kokonaan Gastrolifen markkinointijärjestelmästä. GDPR-asetuksen astuessa voimaan, kaikissa Gastrolifestä lähtevissä suoramarkkinointiviesteissä (esim. sähköpostit) on mahdollisuus perua suoramarkkinointi joko kokonaan tai henkilön itse haluamin soveltuvin osin.
Kuinka saan sähköpostiini linkin omiin tietoihini
1. Voit poistua Gastrolifen suoramarkkinointirekisteristä avaamalla Gastrolifesta aiemmin tulleen suoramarkkinointiviestin (esimerkiksi markkinointia sisältävän sähköpostin). Siirry hiirellä viestin alalaitaan ja klikkaa linkistä, jossa (kieliasetuksista riippuen) lukee "peru tästä" tai "unsubscribe here".
Linkki vie sinut valintasivulle, jossa voit suorittaa
a) Osittaispoiston (suositeltava), eli henkilö itse määrittää mitä hän haluaa vastaanottaa Gastrolifen suoramarkkinoinnista.
b) Täyspoiston (englanniksi: OPT OUT) > jolloin kiellät itseltäsi kaiken markkinointiin liittyvän viestinnän: Unsubscribe me from all mailing lists
2. Jos et löydä vanhaa Gastrolifen lähettämää markkinointiviestiä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme ja autamme sinua.
Viestin lopusta pääset kohdan yksi (1) toimintamallin ja ohjeen mukaisesti poistumaan Gastrolifen suoramarkkinointirekisteristä joko osittain tai kokonaan.
Kuinka voin lisätä itseni suoramarkkinointirekisteriin
Suoramarkkinointiviestinnän tilaaminen vaatii omaa aktiivisuutta. Gastrolife käyttää markkinointijärjestelmää, jossa väärinkäytösten estämiseksi, henkilön on itse tilattava haluamaansa suoramarkkinointia. GDPR-asetuksen astuessa voimaan useimmissa Gastrolifesta lähtevissä suoramarkkinointiviesteissä, tilaussivustoissa jne. on mahdollisuus suoramarkkinoinnin tilaamiseen.